MASERATI -SAM NAPRAWIAM

49,99 zł
infocars_1635

Specyficzne kody

MASERATI
Ilość :

MASERATI

Autor:MATTHIAS BRAUN,ALEXANDER FRANC STORZ

ISBN: 978-83-206-1666-8

Wydanie: 1

Tłumacz: Jacek Łęgiewicz
Format: 195x246 mm
Liczba stron: 92
Liczba ilustracji: 118
Seria: Samochody marzeń
Oprawa: twarda

Opis

Bogato ilustrowany przegląd wszystkich modeli samochodów Maserati od 1947 roku. Zamieszczone opisy i atrakcyjne zdjęcia ułatwiają rozpoznanie następujących modeli: Gran Turismo, Tipo A6, 3500 GT, 5000 GT, Tipo 151, Sebring, Quattro Porte, Mistral, Mexico, Ghibli, Indy, Bora, Merak, Khamsin, Quattroporte, Kyalami, Biturbo, Karif, Shamal, Barchetta, Chrysler TC by Maserati, 3200 GT, Spyder, 4200 GT, MC 12 Corsa, Kubang. 

SPIS TREŚĆI
    1. Wprowadzenie  6

Opis modeli samochodów Maserati
    1.  

    1. Maserati 1500 Gran Turismo Tipo A6  12

    1. Maserati 2000 Gran Turismo Tipo A6G  14

    1. Maserati 2000 Gran Turismo Tipo A6G54  16

    1. Maserati 3500 GT i 3500 GTI  19

    1. Maserati 5000 GT i 5000 GTI  22

    1. Maserati Tipo 151  25

    1. Maserati Sebring  26

    1. Maserati Quattro Porte I 28

    1. Maserati Mistral  31

    1. Maserati Mexico  34

    1. Maserati Ghibli  36

    1. Maserati Indy  39

    1. Maserati / silnik Tipo C.114  41

    1. Maserati Bora  43

    1. Maserati Merak  45

    1. Maserati Khamsin  48

    1. Maserati Quattroporte II  50

    1. Maserati Kyalami  51

    1. Maserati 4porte / Quattroporte / Royale  53

    1. Maserati Biturbo / Biturbo S / Biturbo i / Biturbo Si  56 

    1. Maserati Biturbo 2500 / Biturbo Si 2500 / Biturbo ES  58 

    1. Maserati (Biturbo) 425  60 

    1. Maserati (Biturbo) Spyder  61 

    1. Maserati (Biturbo) 420 / 422 / 4.18v / 4.24v  62 

    1. Maserati (Biturbo) 228 / 222 SR / 222 4v  64 

    1. Maserati (Biturbo) 430 / 430 4v  66 

    1. Maserati (Biturbo) 222 / 2.24v  67 

    1. Maserati (Biturbo) Racing  68 

    1. Maserati Karif  69 

    1. Maserati Shamal  70 

    1. Maserati Ghibli  71 

    1. Maserati Quattroporte  73 

    1. Maserati Barchetta  75 

    1. Maserati / Chrysler TC  76 

    1. Maserati 3200 GT  77 

    1. Maserati Spyder  79 

    1. Maserati 4200 GT  82 

    1. Maserati Quattroporte  85 

    1. Maserati MC 12 Corsa  88 

  1. Maserati Kubang  90 

    1.  
O autorach / z książki
    1. Wprowadzenie

Stajnia wyścigowa braci Maserati
    1.  

    1. Pierwszym z rodu Maserati, który połknął motoryzacyjnego bakcyla był Carlo. Zaczął od skonstruowania silnika spalinowego, który następnie zamontował do wyścigowego roweru. Potem, na początku ubiegłego stulecia zbudował samodzielnie swój pierwszy samochód, co wydatnie przyczyniło się do jego błyskotliwej, choć krótkiej kariery. W 1902 r. został szefem działu rozwoju u Fiata, w 1903 r. przeniósł się do Isotty Fraschini, a w 1907 r. został szefem działu sportu w firmie Bianchi. Niestety, w 1910 r., w wieku zaledwie 29 lat, zmarł na gruźlicę. Przed śmiercią zdążył jednak jeszcze skonstruować samolot. 

    1. Maserati jako marka samochodów sportowych ma swój początek w wytwórni aut wyścigowych założonej początkowo przez Alfieriego Maserati, a prowadzonej później wraz z trzema jego braćmi: Ettore, Ernesto i Bindo. Alfieri, urodzony w 1887 r., był –podobnie, jak Carlo – utalentowanym mechanikiem, pracującym dla Isotty Fraschini. Wspólnie ze starszym o trzy lata Ettorem Maserati reprezentował interesy firmy w Argentynie, a od 1912 r. tworzył dział obsługi klienta Isotty w ojczystych Włoszech. Potem usamodzielnił się i 1 grudnia 1914 r. założył w Bolonii Officine Alfieri Maserati. Rozpoczął od produkcji świec zapłonowych, by wkrótce zająć się przystosowaniem samochodów marki Isotta Fraschini do wyścigów. W latach 20. XX wieku zaprojektował kilka aut wyczynowych na zamówienie firmy Diatto. W 1926 r., wykorzystując zespoły tych samochodów, stworzył pierwszy własny pojazd, ochrzczony swoim nazwiskiem. Wtedy powstał również słynny znak firmowy Maserati. Wymyślił go brat, artysta-malarz – Mario (który jako jedyny z sześciu synów Rodolfa i Caroliny Maserati nie interesował się techniką), zainspirowany motywem trójzębu – atrybutu Neptuna, boga morza. Posąg Neptuna, dzieła flamandzkiego rzeźbiarza Jean Luca de Boulogne, stanowiący ozdobny element wielkiej studni, jest jednym z symboli miasta Bolonia. 

    1. Pierwsze wyczynowe Maserati już w inauguracyjnym wyścigu (Targa Florio w 1926 r.) zwyciężyło w swojej klasie. Ponieważ jednak firma traktowała sport a nie reklamę czy produkcję aut, jako główny cel swojego działania, przedsiębiorstwo miało nieustanne problemy finansowe. Z dzisiejszego punktu widzenia trudno zrozumieć, czemu nie próbowano budujących renomę marki sportowych sukcesów zdyskontować ekonomicznie. Przypuszczalnie właściciele mieli ambicje utrzymania niezależności od sponsorów, będąc jednocześnie całkowicie pochłoniętymi postępami techniki i rozwojem wyścigów automobilowych. Alfieri Maserati, główny konstruktor i dyrektor finansowy, zmarł w 1932 r., w wieku zaledwie 44 lat, wskutek następstw nieszczęśliwego wypadku podczas zawodów. Śmierć przerwała gwałtownie prace nad konstrukcją innowacyjnego, jednomiejscowego bolidu z napędem przednich kół. W tej sytuacji Bindo, dotąd zatrudniony przez Isotte˛ Fraschini, objął w rodzinnej firmie stanowisko prezesa, a Ernesto przejął dotychczasowe obowiązki Alfieriego. 

    1. W latach 30. minionego stulecia w zawodach Grand Prix panowały niemal niepodzielnie samochody niemieckie – Mercedes i Auto Union. Tylko Alfa Romeo mogła stawić im czoła. Maserati znalazło miejsce dla siebie, tworząc jednomiejscowe auto przeznaczone do wyścigów ulicznych, górskich i długodystansowych (Mille Miglia). Sportowe sukcesy firmy nie przekładały się jednak na jej kondycję ekonomiczną Przyczynę stanowiła ówczesna sytuacja polityczna – faszystowskie Włochy jako sojusznik hitlerowskich Niemiec popadały w izolację gospodarczą, zaczynało brakowac surowców. W 1937 r. Bindo, Ettore i Ernesto Maserati musieli odsprzedać swoją „stajnię” rodzinie przemysłowców Orsi. Zgodnie z umową zobowiązali się współpracować z firmą jeszcze przez dziesięć lat. 

  1. Po upływie umownej dekady, w 1947 r. bracia Maserati założyli wspólnie małą firmę O.S.C.A. (Officine Spezializzate Costruzioni Automobili), specjalizującą się budowie samochodów wyścigowych. Znowu stali się niezależni. Rozpoczęli od wytwarzania niewielkich aut sportowych i wyczynowych, by od 1960 r. produkować pojazdy Gran Turismo z prawdziwego zdarzenia. Jednakże w 1963 r., z powodu zaawansowanego wieku, bracia byli zmuszeni sprzedać przedsiębiorstwo firmie produkującej motocykle MV Augusta, która jeszcze przez cztery lata kontynuowała ich działalność
infocars_1635

Specyficzne kody

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Volvo Czysta Polska Książka Serwisowa
Availability:
0 Opinii
Cena 120,00 zł
NOWA polskaksiążka serwisowa gwarancyjna Volvomodele występujące w książceC30 , S40 , V50 , C70 , S60 , V70S80 , XC70 , XC90

WhatsApp