loadingimg

Wczytuję dane...

Logowanie za pomocą kont zewnętrznych:

INTERMEDIUM cyfrowa przyszłość filmu i telewizji- SAM NAPRAWIAM
    •  
    • poprzedni
    • następny
    •  
Cena:45,15 PLN*
Cena rynkowa: 200.00 PLN
Wysyłka od: 15.00 PLN
*z podatkiem VAT
Produkt dostępny!
40.00 szt.
  • Model: infocars_1886
  • Gwarancja: 6 miesięcy
  • Realizacja zamówienia: natychmiast dni

średnia: 0.0  ocen: 0
Polecamy
  • Opis produktu
  • Opinie Klientów

INTERMEDIUM cyfrowa przyszłość filmu i telewizji

Autor:KRZYSZTOF FRANEK

ISBN: 83-206-1344-2

Wydanie: 1
Format: B5
Liczba stron: 204
Liczba ilustracji: 131
Oprawa: miękka

Opis

Czy jesteś zainteresowany tym co niesie ze sobą komputerowo-medialna przyszłość?
Jeśli tak, to przeczytaj tę książkę!


Książka jest kompletnym przewodnikiem po ewolucji współczesnych masmediów. Opisuje kierunki przeobrażeń środków masowego przekazu pod wpływem cyfrowych technologii. Pokazano w niej drogę jaka prowadzi od powstawania naturalnych dźwięków i obrazów, poprzez ich rejestrację z użyciem tradycyjnych nośników, aż do ich zintegrowanej cyfrowej formy jaką przybiorą w niedalekiej przyszłości pod postacią jednego wspólnego interaktywnego medium - Intermedium.

W pięciu rozdziałach zawarto poglądowe wiadomości m.in. na temat:
  • istoty postrzegania otaczającego nas świata
  • powstawania wrażenia dźwięku i obrazu
  • systemów uzyskiwania kolorów
  • rejestracji i przenoszenia na odległość sygnałów akustycznych i wizyjnych
  • różnicy pomiędzy tym co "analogowe" i "cyfrowe"
  • cyfrowej obróbki obrazu i dźwięku
  • technologii DVD
  • gier komputerowych
  • dźwięku przestrzennego w kinie
  • telewizji interaktywnej
  • cyfrowych efektów specjalnych i animacji komputerowej Internetu
  • niedalekiej przyszłości współczesnych masmediów.

    Książka ta powstała na bazie programu naukowego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi.
    1. Spis treści


      O czym jest ta książka? 

      1. Zarys fizyki zjawisk akustycznych i optycznych /8
      1.1. Ruch fa1owy /10
      1.2 . Fizyka dźwięku /11
      1.2.1. Fa1e mechaniczne
      1.2.2. Dźwięki 
      1.2.3. Dlaczego słyszymy? 
      1.2.4. Cechy dźwięku 
      1.2.5. Zjawiska akustyczne
      1.3. Fizyka obrazu /17
      1.3.1. Fa1e elektromagnetyczne
      1.3.2. Światło
      1.3.3. Właściwości światła 
      1.3.4. Podstawowe elementy optyczne
      1.3.5. Obraz
      1.3.6. Dlaczego widzimy?
      1.3.7. Kolor
      1.3.8. Temperatura barwowa
      1.3.9. Systemy uzyskiwania kolorów

      2. Analogowy dźwięk i obraz /33
      2.1. Sygnał /33
      2.1.1. Sygnał foniczny i mikrofon
      2.1.2 . Sygnał wizyjny
      2.2. Rejestracja na nośniku światłoczułym /37
      2.2.1. Emulsja fotograficzna
      2.2.2. Obróbka fotograficzna
      2.2.3. Błona fotograficzna
      2.2.4. Taśma filmowa
      2.2.5. Formaty filmowe
      2.3. Przesyłanie na odległość /44
      2.3.1. Kable
      2.3.2. Fale radiowe
      2.3.3. Telewizja
      2.3.4. Standardy i systemy telewizji analogowej
      2.4. Rejestracja na nośniku magnetycznym /51
      2.4.1. Proces rejestracji magnetycznej
      2.4.2. Taśma magnetyczna
      2.4.3. Magnetyczny zapis dźwięku
      2.4.4. Magnetyczny zapis obrazu

      3. Bit - najmniejsza jednostka informacji /59 
      3.1. Cyfrowa filozofia /59
      3.1.1. Analogowa, czy cyfrowa rzeczywistość?
      3.1.2. Tajemna magia "l" i "O"
      3.1.3. Cyfrowy punkt widzenia
      3.2 . Istota powstawania bitów /63
      3.2.1. Sygnał analogowy i cyfrowy
      3.2.2. Przetwarzanie A/C i CIA
      3.3. Cyfrowy dźwięk /65
      3.3.1. Przetwarzanie A/C dźwięku
      3.3.2. Karta dźwiękowa
      3.3.3. Sposoby zapisu i odtwarzania dźwięku
      3.4. Cyfrowy obraz /68
      3.4.1. Grafika rastrowa i wektorowa
      3.4.2. Piksel-młodszy brat bitu
      3.4.3. Tworzenie cyfrowych obrazów
      3.4.4. Materializacja bitów
      3.5. Przechowywanie bitów /84
      3.5.1. Cyfrowe formaty dźwięku i obrazu
      3.5.2. Pamięć 
      3.6. Transport bitów /97
      3.6.1. Metody transportu
      3.6.2. Drogi transportu
      3.7. Przetwarzanie bitów /101
      3.7.1. Komputer
      3.7.2. Zasada działania komputera
      3.7.3. Oprogramowanie 
      3.7.4. System komputerowy

      4. Cyfrowa rewolucja dźwięku i obrazu /107
      4.1. Produkcja filmów /108
      4.1.1. Dźwięk
      4.1.2. Obraz
      4.2 . Gry komputerowe /133
      4.2.1. Tak się zaczęło
      4.2.2. Główne gatunki
      4.2.3. Technologia produkcji
      4.2.4. Charakterystyka rynku
      4.2.5. Najbliższa przyszłość gier komputerowych
      4.3. Cyfrowe kanały dystrybucji /144
      4.3.1. DVD
      4.3.2. Internet
      4.3.3. Interaktywna telewizja

      5. Intermedium /164

      5.1. Infostrada /165
      5.1.1. Asynchroniczność
      5.1.2. Nagłówki
      5.1.3. Pomieszanie bitów
      5.2. Rozrywka w Intermedium /168
      5.2.1. Przekaz interaktywny
      5.2.2. Domowe centrum rozrywki
      5.2.3. Rzeczywistość wirtua1na
      5.3. Inteligencja Intermedium /172
      5.3.1. Jednoosobowa widownia
      5.3.2. Interfejs
      5.3.3. Cyfrowy lokaj
      5.4. Cyfrowa sprzedaż /175
      5.4.1. Bramka płatnicza
      5.4.2. Totalna dystrybucja
      5.5. Zagrożenia /181
      5.5.1. Zagrożenia prawne
      5.5.2. Zagrożenia społeczne 
      Bibliografia /193
      Skorowidz 
       
       
       

      O autorach / z książki


      Krzysztof Franek jest absolwentem Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej, Wydziału Produkcji Filmowej w Northern Film School w Anglii oraz Organizacji Produkcji Filmowej i Telewizyjnej PWSFTViT w Łodzi, gdzie od lat prowadzi wykłady na temat zastosowania komputerów w produkcji medialnej. 
    1. Realizujemy wysyłki też za pobraniem czyli płatność przy odbiorze.

       Kontakt  telefoniczny cały tydzień 10.00 - 20.00

        Kontakt na dole aukcji w zakładce " O sprzedającym"     

       
      Polecamy