loadingimg

Wczytuję dane...

Logowanie za pomocą kont zewnętrznych:

Diagnozowanie silników wysokoprężnych-SAM NAPRAWIAM
    •  
    • poprzedni
    • następny
    •  
Cena:52,50 PLN*
Cena rynkowa: 200.00 PLN
Wysyłka od: 15.00 PLN
*z podatkiem VAT
Produkt dostępny!
  • Model: infocars_1705
  • Gwarancja: 6 miesięcy
  • Realizacja zamówienia: natychmiast dni

średnia: 0.0  ocen: 0
Polecamy
  • Opis produktu
  • Opinie Klientów

Diagnozowanie silników wysokoprężnych

Autor: HUBERTUS GUNTHER

ISBN: 978-83-206-1446-6

Wydanie: 5/ 2018 dodruk

Tłumacz: Antoni Szulborski
Format: B5
Liczba stron: 244
Liczba ilustracji: 359
Oprawa: miękka

Opis

Opis  praktycznych metod diagnozowania samochodowych silników wysokoprężnych, wyposażonych w układy wtryskowe nowej generacji. Współczesne metody diagnostyczne, w tym m.in. sposób postępowania, diagnostyka pokładowa, pomiar ciśnienia, sprawdzanie zespołów wtryskowych i elementów elektronicznego sterowania, a także podstawy tuningu silników wysokoprężnych. Diagnozowanie poszczególnych układów wtryskowych (elektronicznie sterowanych rozdzielaczowych pomp wtryskowych Bosch VP 37/36, rozdzielaczowych pomp wtryskowych Bosch z elektromagnetycznymi zaworami sterowania, elektronicznie sterowanych pomp wtryskowych Lucas EPIC oraz elektronicznie sterowanego zasobnikowego układu wtryskowego Common Rail). 

    Spis treści

    Wstęp  8

    1. Strategie wykrywania usterek i metody diagnostyczne  9
    1.1. Strategie wykrywania usterek  9
    1.2. Samodiagnostyka - cudowna broń przeciwko 
           usterkom? 11
    1.2.1. Wykaz danych 13
    1.2.2. Diagnostyka nastawników 16
    1.2.3. Ustawienia podstawowe 16
    1.3. Dźwięk i dym - wykrywanie usterek za pomocą 
           dymomierza 16
    1.3.1. Zadymienie spalin silnika wysokoprężnego 17
    1.3.2. Test zadymienia podczas swobodnego przyspieszania 23
    1.3.3. Sprawdzanie dawki rozruchowej 24
    1.4. Pomiar początku tłoczenia 26
    1.4.1. Statyczne ustawienie początku tłoczenia 26
    1.4.2. Dynamiczny pomiar początku tłoczenia 28
    1.5. Pomiary ciśnień w silnikach wysokoprężnych 31
    1.5.1. Pomiary ciśnienia w układzie wtryskowym silnika 
              wysokoprężnego 31
    1.5.2. Pomiar ciśnienia doładowania 35
    1.6. Sprawdzanie szczelności komory spalania 37
    1.6.1. Sprawdzanie ciśnienia sprężania na podstawie przebiegu 
              prądu rozrusznika 38
    1.6.2. Sprawdzanie sprężania na podstawie oceny sygnału 
              prędkości obrotowej 41
    1.7. Sprawdzanie parametrów hydraulicznych układu 
           wtryskowego 42
    1.7.1. Sprawdzanie rozpylaczy 42
    1.7.2. Analiza wysokiego ciśnienia 44
    1.8. Sprawdzanie układu świec żarowych 54
    1.9. Sprawdzanie podzespołów elektrycznych za pomocą 
           oscyloskopu i multimetru 55
    1.9.1. Zastosowanie przyrządów pomiarowych 55
    1.9.2. Podłączanie przyrządów pomiarowych 56
    1.9.3. Sprawdzanie czujników 58
    1.9.4. Sprawdzanie elementów wykonawczych (nastawników 
              elektrycznych) 59
    1.10. Jak rozpoznać tuning silnika wysokoprężnego? 63
    1.10.1 Wzrost mocy silnika poprzez manipulowanie 
              czujnikami 64
    1.10.2 Wzrost mocy silnika poprzez zmianę impulsów 
               nastawników 65
    1.10.3 Zmiana ustawień podstawowych 66
    1.10.4 Chip-tuning 67

    2. Regulowane elektronicznie rozdzielaczowe pompy 
        wtryskowe Bosch VP 37 i VP 36 
    68
    2.1. Samodiagnostyka 71
    2.2. Regulacja początku wtrysku 72
    2.3. Sterowanie dawki wtrysku 76

    3.
     Regulowane elektronicznie rozdzielaczowe pompy 
         wtryskowe Bosch 
    VP 30 i VP 40 89
    3.1. Informacje ogólne 89
    3.2. Zasilanie paliwem 92
    3.3. Samodiagnostyka 93
    3.4. Podzespoły sterowania dawki wtrysku 98
    3.5. Regulacja początku wtrysku 104
    3.6. Regulacja ciśnienia doładowania 106
    3.7. Recyrkulacja spalin (AGR) 110

    4. Pompy wtryskowe Lucas EPIC 111
    4.1. Informacje ogólne 111
    4.2. Wykrywanie usterek w układzie EPIC 113
    4.3. Sprawdzanie regulacji początku wtrysku 118
    4.4. Sprawdzanie regulacji dawki wtrysku 124
    4.5. Sprawdzanie układu recyrkulacji spalin (AGR) 129
     
    5. Układ wtryskowy Common Rail 132
    5.1. Informacje ogólne 132
    5.2. Zasilanie paliwem 133
    5.3. Wykrywanie usterek układu Common Rail 136
    5.4. Sprawdzanie hydrauliczne wtryskiwaczy 140
    5.5. Sprawdzanie czujników i nastawników 144
    5.6. Czujniki położenia wału korbowego i wałka rozrządu 144
    5.7. Elementy wykonawcze układu Common Rail 151

    6. Układy wtryskowe z pompowtryskiwaczami firmy 
        Lucas- Delphi
     158
    6.1. Układ wtryskowy z pompowtryskiwaczami w pojazdach 
           Land Rover 159
    6.2. Wykrywanie usterek w układzie wtryskowym 
           z pompowtryskiwaczami 167
    6.3. Układy wtryskowe z pompowtryskiwaczami Lucas-Delphi 
           samochodów użytkowych 178
    6.4. Wykrywanie usterek silnika FH12 184
    6.5. Sprawdzanie elementów układu wtryskowego 
            Volvo FH12 189

    7. Układ wtryskowy z pompowtryskiwaczami firmy 
         Bosch
     197
    7.1. Obwód niskiego ciśnienia paliwa 198
    7.2. Obwód wysokiego ciśnienia paliwa 200
    7.3. Sprawdzanie elementu tłoczącego pompowtryskiwacza 203
    7.4. Wymontowanie i zamontowanie pompowtryskiwacza 206
    7.5. Sterowanie dawki wtrysku 209
    7.6. Recyrkulacja spalin 214
    7.7. Regulacja ciśnienia doładowania 217

    8. Rzędowa pompa wtryskowa regulowana 
         elektronicznie
     221
    8.1. Informacje ogólne 221
    8.2. Sterowanie dawki wtrysku 224
    8.3. Regulacja początku wtrysku 225
    8.4. Wykrywanie usterek w układzie wtryskowym 228
    8.5. Sprawdzanie elementów rzędowej pompy wtryskowej 
            regulowanej elektronicznie 233
    8.5.1. Części składowe układu regulacji początku wtrysku 234
    8.5.2. Części składowe układu regulacji dawki 237
    Literatura 244

      Realizujemy wysyłki też za pobraniem ,czyli platność przy odbiorze.

      Kontakt telefoniczny cały tydzień    10.00  - 20.00

      Kontakt na dole aukcji w zakładce  " O sprzedającym "





        Realizujemy wysyłki też za pobraniem ,czyli platność przy odbiorze.

        Kontakt telefoniczny cały tydzień    10.00  - 20.00

        Kontakt na dole aukcji w zakładce  " O sprzedającym "

          Polecamy