Wczytuję dane...
Model: infocars_1634
Gwarancja: 6 miesięcy
Realizacja zamówienia: natychmiast dni
Wysyłka od: 15.00 PLN

LAMBORGHINI

Autor:Matthias Bbraun,Alexander Franc Storz

ISBN: 978-83-206-1634-7

Wydanie: 1
Tłumacz: Jacek Łęgiewicz
Format: 195x246 mm
Liczba stron: 116
Liczba ilustracji: 160
Seria: Samochody marzeń
Oprawa: twarda

Opis

Bogato ilustrowany przegląd wszystkich modeli samochodów Lamborghini od 1964 roku, zarówno produkowanych seryjnie, jak i pojedynczych egzemplarzy prototypów, wraz z krótkim opisem i podstawowymi danymi technicznymi. Uwzględniono modele:350 GTV/GT, 400 GT, 3500 GTZ, 350/400 GTS, Monza 400, Islero, Marzal, Espada, Faena, Jarama, Marco Polo, Portofino, Urraco, Bravo, Silhouette, Athon, Jalpa, P 140, Cala, Stella, Gallardo, Miura, Countach, Koenig Specials, Genesis, Diablo, Heuliez Pregunta, Raptor, Canto, Murcielago, Concept S, Cheetah, LM 001, LMA, LM004, LM 002. 

Spis treści

Historia Lamborghini 6Samochody GT z silnikiem V12 z przodu 11Lamborghini 350 GTV 12Lamborghini 350 GT 14Lamborghini 400 GT 16Lamborghini 3500 GTZ Zagato 17Lamborghini 350 GTS / 400 GTS 19Lamborghini 400 GT 2+2 21Lamborghini 400 GT Flying Star II 23Lamborghini Monza 400 24Lamborghini Islero 25Lamborghini Islero S 27Lamborghini Marzal 29Lamborghini Espada 30Lamborghini Faena 32Lamborghini Jarama 33Lamborghini Jarama S 35Lamborghini Jarama Sport 37Lamborghini Marco Polo 38Lamborghini Portofino 39Samochody GT z centralnym silnikiem V8 lub V10 40Lamborghini Urraco P 250 41Lamborghini Urraco P 300 / P 200 43Lamborghini Urraco Bob 45Lamborghini Bravo 46Lamborghini Silhouette 47Lamborghini Athon 49Lamborghini Jalpa 350 / Jalpa Speedster 50Lamborghini P 140 52Lamborghini Calŕ 53Lamborghini Stella 54Lamborghini Gallardo / Gallardo SE 55Lamborghini Gallardo Barchetta 58Samochody supersportowe z centralnym silnikiem V12 59Lamborghini Miura 60Lamborghini Miura S 62Lamborghini Miura SV 63Lamborghini Miura Roadster / Miura White Giant 65Lamborghini Jota 67Lamborghini Miura SVJ 69Lamborghini Miura SVR 70Lamborghini Miura Concept 71Lamborghini P 400 Stuardi Sonata 72Lamborghini Countach LP 500 74Lamborghini Countach LP 400 75Lamborghini Countach LP 400 S 77Lamborghini Countach LP 500 SV 78Lamborghini Countach LP 500 S / Countach LP 5000 S 79Lamborghini Countach Quattrovalvole 80Lamborghini Countach Anniversario 81Lamborghini Countach 5,4 Liter Koenig Specials 82Lamborghini Countach Evoluzione 83Lamborghini Genesis 84Lamborghini Diablo 85Lamborghini Diablo VT 87Lamborghini Diablo Roadster 88Lamborghini Diablo SE / Diablo SE Jota 89Lamborghini Diablo VTR 90Lamborghini Diablo SV / Diablo SVR 91Lamborghini Diablo GT2 92Lamborghini Diablo ’99 93Lamborghini Diablo GT / Diablo GTR 94Lamborghini Diablo 6.0 95Lamborghini Diablo 6.0 SE 96Lamborghini Heuliez Pregunta 97Lamborghini Raptor 98Lamborghini Canto 99Lamborghini Murciélago 6.2 100Lamborghini Murciélago R-GT 102Lamborghini Murciélago Concept Car 103Lamborghini Murciélago 40 Years Lamborghini 104Lamborghini Murciélago Roadster 105Lamborghini Murciélago LP 640 106Lamborghini Concept S 107Samochody terenowe 108Lamborghini Cheetah 109Lamborghini LM 001 110Lamborghini LMA 002 / LM 003 111Lamborghini LM 004 / 7000 112Lamborghini LM 002 113

    O autorach / z książki
Historia Lamborghini (fragment)Całe życie Ferruccia Lamborghini upłynęło pod znakiem byka. Urodził się 28 kwietnia 1916 r. we włoskiej miejscowości Renazza pod tym znakiem Zodiaku. Rozjuszony byk znalazł się także w logo jego firmy. Wreszcie nazwy większości modeli produkowanych przez niego samochodów miały związek z walkami byków.Od dzieciństwa pociągały go wszelkie urządzenia mechaniczne. Dzięki staraniom rodziców mógł uczyć się w szkole technicznej w Bolonii. W czasie II wojny światowej losy rzuciły go na grecką wyspę Rodos. Odpowiadał tam za utrzymanie parku samochodowego swej kompanii. Gdy w 1946 r. powrócił na rodzinną Nizinę Padańską, postanowił – na potrzeby własnego gospodarstwa – zbudować z używanych części, ze złomu i demobilu, pierwszy traktor. Szybko zrozumiał, że w powojennych Włoszech właśnie produkcja ciągników rolniczych może okazać

się

  znakomitym interesem. Już w 1952 wytwarzał traktory na skalę przemysłową, wyposażając je w samodzielnie konstruowane silniki. Biznes kwitł, a firma Lamborghini Trattrice wkrótce stała się liderem w tej branży na krajowym rynku. Jej właściciel zaś został bogatym człowiekiem i szanowanym przemysłowcem, używającym honorowego tytułu Commendatore. Jednak już od czasów młodości jego prawdziwą pasją były szybkie samochody. Jeszcze w 1948 r. wziął udział w słynnym wyścigu Mille Miglia za kierownicą specjalnie przygotowanego Fiata Topolino. Kiedy osiągnął sukces finansowy, mógł sobie pozwolić na najbardziej ekskluzywne auta, ale żadne nie zadowalało go do końca. Szczególnie zawiódł się podobno na jednym z modeli Ferrari. Pojechał nawet do nieodległego Maranello, aby osobiście wyrazić swe niezadowolenie wielkiemu Enzo. Ale ten nie chciał z nim nawet rozmawiać. Rozzłoszczony Lamborghini postanowił ponoć wówczas samodzielnie stworzyć prawdziwy samochód sportowy na miarę swoich potrzeb i wyobrażeń. Bardziej prawdopodobna wydaje się jednak wersja, mówiąca że ambitny producent ciągników wyczuł po prostu rynkową niszę i zdecydował się zainwestować w działalność, z której spodziewał się uzyskać dalsze zyski.W każdym razie wzniósł w miejscowości Sant’Agata Bolognese fabrykę, wyposażoną w nowoczesne maszyny i urządzenia. Skupił wokół siebie zespół młodych, twórczych specjalistów z doświadczeniem w przemyśle samochodowym. Wielu z nich pozostało mu wiernych przez lata. Byli wśród nich m.in. kierowca wyścigowy Bob Wallace (główny kierowca testowy w dziale rozwoju), inżynier lotniczy Giampaolo Dallara (konstruktor podwozi i dyrektor techniczny), Paolo Stanzani (dyrektor fabryki, a później następca Dallary jako główny konstruktor), konstruktor silników Giotto Bizzarini, czy wreszcie stylista Marcello Gandini, genialny współpracownik Bertone, twórca wielu zapierających dech w piersiach sylwetek nadwozi. To oni projektowali sportowe supersamochody pokroju modeli 350 GT czy Miury, które w krótkim czasie zachwyciły motoryzacyjny świat, choć ich domeną nie były tory wyścigowe. Na początku lat 70. ubiegłego stulecia Ferruccio Lamborghini zaczął ponosić straty. Kiedy z przyczyn politycznych nie doszedł do skutku duży kontrakt na eksport ciągników do Boliwii, musiał sprzedać dział Lamborghini Trattrice. Zatruwały mu życie strajki, a jego syn –Antonio –nie przejawiał zainteresowania działalnością w branży motoryzacyjnej. W 1972 r. Lamborghini pozbył się 51% udziałów w przedsiębiorstwie Automobili Ferruccio Lamborghini na rzecz szwajcarskiego biznesmena nazwiskiem Georges-Henri Rossetti. Jego rodak, René Leimer, w następnym roku odkupił resztę. Ferruccio Lamborghini jeszcze przez kolejny rok prowadził firmę, po czym wycofał się z interesu i zajął uprawą winorośli w Umbrii. Zmarł jako gospodarz winnicy 20 lutego 1993 r. 



Realizujemy wysyłki też za pobraniem ,czyli platność przy odbiorze.

Kontakt telefoniczny cały tydzień    10.00  - 20.00

Kontakt na dole aukcji w zakładce  " O sprzedającym "

    Polecamy