Wczytuję dane...
Model: infocars_1872
Gwarancja: 6 miesięcy
Realizacja zamówienia: natychmiast dni
Wysyłka od: 15.00 PLN

Dźwięk cyfrowy. Systemy wielokanałowe

 -  SAM NAPRAWIAM

Autor;WOJCIECH BUTRYN

ISBN: 83-206-1433-3

Wydanie: 1
Format: B5
Liczba stron: 232
Liczba ilustracji: 148
Oprawa: miękka

Opis

W książce opisano podstawowe zagadnienia związane z dźwiękiem oraz technikami jego przetwarzania, począwszy od studyjnej inżynierii systemów audio, poprzez wielokanałowe układy przetwarzania, aż do możliwości komputerowej obróbki. Znalazły się tu opisy rynkowych systemów surround, sposoby kodowania sygnałów audio oraz techniki przesyłania dźwięku (również za pomocą Internetu), z pominięciem szczegółowego opisu technologii przechowywania oraz nośników stosowanych w technice dźwiękowej. Przedstawiono również możliwości wykorzystania procesorów sygnałowych do przetwarzania sygnałów audio. Odbiorcy: amatorzy cyfrowego dźwięku wielokanałowego, hobbyści audio, HiFi, DVD, video i kina domowego, reżyserzy i inżynierowie dźwięku oraz wszyscy zainteresowani tą tematyką. 

    Spis treści


    1. Od mono do surround - teoria ewolucji według audiofila1.1 Mono
    1.1.1 Układy mechaniczne a układy elektryczne
    1.1.2 Pierwsze głośniki i rozwój radiofonii
    1.1.3 Zapotrzebowanie
    1.2 Stereo
    1.2.1 Początki powstania, geneza
    1.2.2 Obraz dźwiękowy
    1.2.3 Systemy stereofoniczne
    1.2.4 Zestawienie toru fonicznego podczas procesu nagrania
    1.3 Kwadrofonia
    1.3.1 Dalsze zwiększanie i liczby wymiarów
    1.3.2 Pierwsze układy kwadro
    1.4 Surround
    1.4.1 Specyfika układów surround

    2. Tor przetwarzania sygnału audio 
    2.1 Co nazywamy torem fonicznym
    2.2 Sygnały w postaci analogowej i cyfrowej
    2.3 Elementy toru fonicznego - analogowe
    2.3.1 Przetworniki wejściowe
    2.3.2 Analogowy stół mikserski
    2.3.3 Wzmacniacz mocy
    2.3.3.1 Przyciski przełączające
    2.3.3.2 Regulatory tonów
    2.3.3.3 Wyciszenie i panorama
    2.3.3.4 Regulator głośności
    2.3.4 Przetworniki wyjściowe 
    2.4 Elementy toru fonicznego - cyfrowe
    2.4.1 Filtr antyaliasingowy
    2.4.2 Układ próbkujkąco-pamiętający
    2.4.3 Konwerter analogowo-cyfrowy
    2.4.4 Konwerter cyfrowo-analogowy
    2.4.5 Filtr wyjściowy
    2.5 Możliwości łączenia torów analogowych i cyfrowych

    3. Surround - rodzaje systemów 
    3.1 Dolby Surround
    3.2 Dolby Surround Pro Logic
    3.3 Dolby Surround Pro Logic II
    3.4 Dolby Digital
    3.5 Dolby Digital EX
    3.6 DTS

    4. Wymagania stawiane zestawom surround 
    4.1 THX
    4.2. DCS
    4.2.1. Virtual 3D Mode
    4.2.2 Cinema Studio Mode
    4.3 SONY 4D

    5. Systemy kodowania i kompresji sygnałów fonicznych 
    5.1 PASC
    5.2 MUSICAM
    5.3 ATRAC
    5.4 AC-3
    5.5 Dolby E
    5.6 CAC
    5.7 MPEG
    5.8 MP3
    5.9 AAC
    5.10 MLP 

    6. Układy zapisu wielokanałowego 
    6.1 Stoły mikserskie
    6.1.1 Stół analogowy
    6.1.2 Stół cyfrowy - Spirit Digital 328 Soundcraft
    6.2 Magnetofony do zapisu wielośladowego
    6.2.1 Analogowy magnetofon 24-śladowy.
    6.2.2. Cyfrowy magnetofon DA98HR Tascam - 8-śladowy
    6.2.3 Fostex D2424 - rejestrator twardodyskowy
    6.2.4. Cyfrowy rejestrator MX-2424 Tascam
    6.3 Wielokanałowe karty współpracy z komputerem
    6.3.1 Creative Sound Blaster Live
    6.3.2 Motu
    6.3.3 Aark 20/20
    6.3.4 Digidesign Pro Tools
    6.4 Rodzaje cyfrowej transmisji sygnału dźwiękowego
    6.4.1 S/PDIF
    6.4.2 AES/EBU
    6.4.3 I2S·e
    6.4.4 ADAT
    6.4.5 TDIF
    6.4.6 FireWire (IEEE 1394, Sony i?Link)
    6.4.7 mLAN
    6.5 Synchronizacja i kody czasowe 
    6.5.1 Synchronizacja
    6.5.2 Jitter
    6.5.3 Rodzaje kodów czasowych
    6.5.4 Synchronizatory 

    7. Możliwości komputerowej obróbki sygnałów7.1 Wprowadzenie sygnału do komputera. 
    7.1.1 Karty muzyczne
    7.1.2. USB (Universal Serial Bus)
    7.1.3 CD-ROM-y
    7.1.4 Sieć 
    7.2 Komputerowe formaty zapisu dźwięku.
    7.2.1 Konwersja formatów plików audio.
    7.3 Przetwarzanie sygnału
    7.3.1 Cel i możliwości
    7.3.2 Programy obsługi wejścia/wyjścia
    7.3.3 Programy edycyjne specjalizowane stereo.
    7.3.4 Programy mixu wielokanałowego
    7.3.5 Sequencery
    7.3.6 Programy wspomagające (Plug-In-y)
7.4 Wyprowadzenie sygnału z komputera
    7.4.1 Z karty muzycznej na głośniki 
    7.4.2 Na nośnik (trwałe)


    8. Muzyka w Internecie 
    8.1 Technologie sieci komputerowych przydatne w przesyłaniu muzyki
    8.2 Muzyka w internecie
    8.3 Strony internetowe związane z muzyką
    8.4 Multimedia
    8.5 Prawo autorskie a internet


    9. Realizacja na DSP algorytmów przetwarzania 
    sygnałów audio
    9.1 Zapotrzebowanie i dziedziny zastosowań procesorów DSP
    9.2 Charakterystyka DSP
    9.3 Podstawowe bloki funkcjonalne DSP
    9.4 Budowa układu EVM
    9.5 Opis metod programowania
    9.6 Budowa typowego programu w asemblerze przeznaczonego na DSP firmy Motorola 

    10. Możliwości modelowania akustyki pomieszczeń 
    przy użyciu DSP
    10.1 Modelowanie akustyki pomieszczeń
    10.1.1 Układ przestrzenny
    10.1.2 Opis teoretycznych metod badania układów zamkniętych
    10.1.3 Opis metody impulsowej do badania akustyki
    10.1.4 Charakterystyka i czas pogłosu oraz współczynniki akustyczne pomieszczenia
    10.1.5 Modelowanie programowe
    10.1.6 Opis programu symulacyjnego, modelującego pole akustyczne występujące w Bostońskiej Sali Koncertowej


    11. Adaptacja na DSP algorytmu pracy dekodera 
    Dolby Pro Logic
    11.1 Wstępne informacje o dekoderze, pierwsza wersja programu
    11.2 Opis zasady działania dekodera Dolby Pro Logic
    11.2.1 Technika uwydatniania kierunkowego
    11.2.2 Dominacja wzmocnienia
    11.2.3 Technika kompensacji kanałów
    11.2.4 Dominacja kierunkowa sygnału
    11.2.5 Określenie dominacji
    11.3 Macierz adaptacyjna Pro Logic
    11.4 Adaptacja na DSP algorytmu pracy dekodera Dolby Pro Logic.
    11.4.1 Podstawowe bloki zawarte w programie
11.4.2 Program w składni asemblera 

    12. Zastosowania DSP, możliwości rozwoju, 
    podsumowanie
     

    Bibliografia 

    Dodatek A
    Kod programu pasthru.asm 

    Dodatek B
    Kod programu dekoder.asm
      REALIZUJEMY WYSYŁKI TEŻ ZA POBRANIEM CZYLI PŁATNOŚĆ PRZY ODBIORZE
      KONTAKT TELEFONICZNY CAŁY DZIEŃ  10.00 - 20.00
      KONTAKT NA DOLE AUKCJI W ZAKŁADCE  '' O SPRZEDAJĄCYM ''